Reklama v televízií, v tlači, v rádiu alebo na internete? Ak by sme si druhy reklamy rozdelili takto, tak jednoznačným víťazom je posledný spomínaný spôsob propagácie, teda online reklama. Avšak ani online reklama nie je len jedna. Poznáme strašne veľa možností a spôsobov, ako ľudí osloviť, ako ich zaujať a docieliť to, aby u nás niečo kúpili alebo na náš web aspoň prišli. Poďme sa teda pozrieť na to, ktorá z foriem reklám je najlepšia práve pre vás.
Zamyslený muž v čiernej košeli sedí pri stole a pozerá do počítača

Rozhodnúť sa musíte sami

Váš biznis poznáte najlepšie vy, takže o tom, ktorá z foriem online reklamy bude v konečnom dôsledku pre vás tá najlepšia. Tu je ich krátke zhrnutie a vysvetlenie ich základných princípov.Žena de popri sklenenej budove a pozerá do tabletu

  • Seo seolight.sk alebo optimalizácia pre vyhľadávače je jednou z najefektívnejších druhov online reklamy. Jej výhodou je najmä to, že pomer cena – výsledok, je asi najúčinnejší zo všetkých iných možných druhom online reklamy.
  • Youtube reklamaje ďalším veľmi dobrám spôsobom, no na to, aby skutočne zabrala, do nej musíte celkom dosť investovať. Nejde len o zaplatenie samotnej reklamy, ale aj o jej výrob. Nepochybne je dôležité taktiež to, aby ste odhadli správny intenzitu reklamy na youtube. Viete, ani veľa, ani málo.
  • Facebook reklama, áno aj tá vám môže pomôcť, no je dôležité si uvedomiť, akú cieľovú skupinu chcete osloviť. Sú to mladí ľudia? Facebook a iné sociálne siete sú vhodnou voľbou. Sú to skôr starší ľudia? Facebook nemusí byť najefektívnejší.
  • Google AddWords:tu už sa bavíme o silnom kalibri. Áno, tieto reklamy sa taktiež javia ako veľmi efektívne, a zároveň cenovo výhodné. Ak premýšľate nad touto možnosťou, nezabudnite sa však dopredu poradiť s niekým, kto sa tomu rozumie. Inak budete len vyhadzovať peniaze von oknom a nebudete mať z toho nič, proste žiaden úžitok. Nie je to nič šialene komplikované, ale predsa, čo – to by ste o tomto spôsobe online propagácie, pred jej začatím, mali vedieť.